Ohjeita viritykseen

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Ohjeita viritykseen

Viesti  Jontt1 lähetetty To Tammi 08, 2009 4:05 pm

Elikkäs kirjotelkaas tänne ohjeita mopon virittämiseen! Idea
avatar
Jontt1
Admin/S1 expertti

Viestien lukumäärä : 47
Ikä : 21
Paikkakunta : Lappeenranta
Harrastukset : Mopon rassailu
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot http://mopot-talli.foorumi.biz

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  solifer sm80 lähetetty To Tammi 08, 2009 4:47 pm

Laske kantta, laita tehoputki, tehomäntä, isompi kaasutin, isompi etu-ratas, kiihytys suppilo... viritys riippuu paljon moposta. Exclamation

solifer sm80

Viestien lukumäärä : 100
Ikä : 22
Paikkakunta : Luumäki
Harrastukset : PSA ja mopilu... Siis sähläystä.
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  Jontt1 lähetetty To Tammi 08, 2009 5:06 pm

Täällä onkin tarkoitus antaa merkkikohtaisia viritysohjeita! Smile
avatar
Jontt1
Admin/S1 expertti

Viestien lukumäärä : 47
Ikä : 21
Paikkakunta : Lappeenranta
Harrastukset : Mopon rassailu
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot http://mopot-talli.foorumi.biz

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  soturi lähetetty To Tammi 08, 2009 5:09 pm

tunturi supersportia saa piristettyä ihan mukavasti kun ostaa siihen mufler tehoputken ja sha 14mm kaasarin ja 13eturattaan ja näyttää vähän viilaa
avatar
soturi

Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 23
Paikkakunta : konnevesi
Harrastukset : mopoilu
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  solifer sm80 lähetetty To Tammi 08, 2009 5:12 pm

Jontt1 kirjoitti:Täällä onkin tarkoitus antaa merkkikohtaisia viritysohjeita! Smile

Olisit heti sanonnut Exclamation

solifer sm80

Viestien lukumäärä : 100
Ikä : 22
Paikkakunta : Luumäki
Harrastukset : PSA ja mopilu... Siis sähläystä.
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  Jakkeri lähetetty To Tammi 08, 2009 6:26 pm

Katsos huomasin juuri että kukaan ei ole kertonut kuristimien poistosta Very Happy

CPI SM omistajan mopoissa on tälläinen. En ole varma onko muissa mopoissa Embarassed

1. Ensiksi moposi paisarin täytyisi saada simppelisti irti muista putkiosista. (Jos et tiedä mikä on paisari se on tässäSmile

2. Paisarin alla tulee sellainen ohut putki kun vedät paisarin pois (se kuristus pysyy toisessa putkessa kiinni!)

3. Sitten leikkaat vaan sen kuristimen irti jonka ei pitäisi olla vaikeaa.
4. Kun kuristukset on leikattu, niin paisari vain takaisin paikoilleen ja ruuvit kiinni.

Huom! Sinun täytyy muistaa että kun kuristukset ovat poissa sinun pitää hommata isompi suutin! Cpi: lle suosittelen semmosen 78-82 Ite omistan 80 kokoisen suuttimen.

Näillä vireillä saat moposi ainakin kulkemaan noin 65km/ h.
avatar
Jakkeri

Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  Suzuki 4 life lähetetty To Tammi 08, 2009 6:41 pm

Noh en tiedä muista mopoista kuin Suzukeista paljon **skaakaan mutta suzukeista tiedän sitäkin enemmän. Annan enimmäkseen ohjeita miten viritetään jos on rahatilanne tiukilla, kuten monilla mopopojilla on.
Jos omistat vanhanmallisen sykösen(90-94) niin ensiksi kannattaa irrottaa pakoputken äänenvaimennin, vie tehoja jonkin verran. Jos tehot ei vieläkään riitä, niin irroita sylinteri ja ota männän imuhelmasta noin 2mm pois. Samalla voit vaihtaa eturattaan kooksi 11 tai 12, kokeile itse. Suutinta joudut suurentamaan imuhelman lyhennyksen jälkeen.

Seuraavaksi kannattaa ostaa 60cc tai 74cc puoliläppis, esimerkiksi www.moposport.fi . Jos vielä kulkee liian hiljaa niin osta pro sportin tai arrowin tehoputki(arrowi erittäin harvinainen), tai osta pv:n putki ja muokkaa se s1:seen sopivaksi. Power+ pytyille sopiva kaasarikoko on 18mm, vakiollakin toimii mutta vie tehoja. Ilmanputsariksi kannattaa laittaa Pipercross. Jos kaasarina Dellorto, niin osta kiihdytyssuppilo, tekee piperin kiinnityksestä helpompaa. Jos taas Mikuni, niin osta malossi redfilter ja revi suodatin elementti pois ja siihen päälle Pipercross.
50cc p+ on erittäin laiska pytty, jossa väännöt huonot(pieni kuutiotilavuus), sen takia itse suosin 60cc ja 74cc sylintereitä.

Uudemmissa sykkösissä viritys toimii muuten samalla tavalla mutta läpät voit halutessasi vaihtaa herkempiin ennen muita virityksiä.
avatar
Suzuki 4 life
Moderaatori/S1 expertti

Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 23
Paikkakunta : Joutsa
Harrastukset : Suzuki mopot
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  Hiltune lähetetty To Tammi 08, 2009 9:45 pm

Suzuki 4 life kirjoitti:
...kannattaa irrottaa pakoputken äänenvaimennin, vie tehoja jonkin verran.
.


Kirjotit ton kuin se äänen vaimentimen otto veisi tehoja Very Happy saanen korjata että vakio mehupilli & äänenvaimennin niitä tehoja vie Wink
avatar
Hiltune

Viestien lukumäärä : 86
Ikä : 23
Paikkakunta : Lieksa
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  Suzuki 4 life lähetetty Pe Tammi 09, 2009 7:59 am

Joo, mutta ne on samaa kokonaisuutta. Joten ne lähtee samalla kertaa irti.
avatar
Suzuki 4 life
Moderaatori/S1 expertti

Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 23
Paikkakunta : Joutsa
Harrastukset : Suzuki mopot
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  dalen lähetetty Pe Tammi 09, 2009 9:14 am

Kuri pois, välien vaihto(siis isompi eturatas) tehari...
avatar
dalen

Viestien lukumäärä : 24
Ikä : 24
Paikkakunta : Masku
Harrastukset : Mopoilu
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  soturi lähetetty Pe Tammi 09, 2009 3:47 pm

dalen kirjoitti:Kuri pois, välien vaihto(siis isompi eturatas) tehari...

noilla vireillä ei sais solikkaa tai tunaa kulkemaan ehkä just se 55-60km/h Very Happy
avatar
soturi

Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 23
Paikkakunta : konnevesi
Harrastukset : mopoilu
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  Hiltune lähetetty Su Tammi 11, 2009 12:04 am

tehari (tai kurit pois), välit, isompi kaasari ja vapaavirtaus ilmansuodatin. perus virit Smile
avatar
Hiltune

Viestien lukumäärä : 86
Ikä : 23
Paikkakunta : Lieksa
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  Tri sykerö lähetetty Ke Tammi 14, 2009 9:27 pm

Suzuki 4 life kirjoitti: Uudemmissa sykkösissä viritys toimii muuten samalla tavalla mutta läpät voit halutessasi vaihtaa herkempiin ennen muita virityksiä.

Hiilikuitu läpät ei ole mitenkään kestäviä.. boysenin 2 porttiläpillä saa paremmat väännöt ja on pitkä ikäsempiä, miinuksena korkea hinta.
avatar
Tri sykerö
PV/S1 Expertti

Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  Suzuki 4 life lähetetty Pe Tammi 16, 2009 7:51 am

Tri sykerö kirjoitti:
Suzuki 4 life kirjoitti: Uudemmissa sykkösissä viritys toimii muuten samalla tavalla mutta läpät voit halutessasi vaihtaa herkempiin ennen muita virityksiä.

Hiilikuitu läpät ei ole mitenkään kestäviä.. boysenin 2 porttiläpillä saa paremmat väännöt ja on pitkä ikäsempiä, miinuksena korkea hinta.
Jaa, 0,4mm aidot hiilikuituläpät kestää aivan hyvin. Eri asia jos ruetaan puhumaan jostain plusun alkuperäis läpistä jotka jotkut näyttää hiilikuitusilta, mutta ei sitä todellakaan ole.

Itse en kyllä tykkää yhtään muista läpistä kuin peltisistä, koska esim. boyesenejen kanssa ei kierrä kunnolla loppuun, kierrokset heittelee siellä loppupäässä. Ne on liian herkät.

Mutta tuossa ohjeessa lukee että jos muuten vakio niin vaihda toki ne läpät, koska siinä ne boyesenitkin toimii kunnolla kun kone ei kierrä niin kamalasti.
avatar
Suzuki 4 life
Moderaatori/S1 expertti

Viestien lukumäärä : 78
Ikä : 23
Paikkakunta : Joutsa
Harrastukset : Suzuki mopot
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  soturi lähetetty Pe Tammi 16, 2009 5:02 pm

onko muuten paljon teho eroa läpällisellä ja läpättömälllä pytyllä Question
avatar
soturi

Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 23
Paikkakunta : konnevesi
Harrastukset : mopoilu
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  miche lähetetty Su Tammi 18, 2009 8:23 am

soturi kirjoitti:onko muuten paljon teho eroa läpällisellä ja läpättömälllä pytyllä Question

Läpällisessä on kovemmat alaväännöt ja läpätön antaa paremmat tehot yläkierroksille.
avatar
miche

Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 24
Harrastukset : Mopot/Autot ja muut moottori kulkuneuvot.
Registration date : 09.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  solifer sm80 lähetetty La Toukokuu 23, 2009 5:28 pm

soturi kirjoitti:onko muuten paljon teho eroa läpällisellä ja läpättömälllä pytyllä Question
Ainankin läpällisellä vääntää minusta paremmin.

solifer sm80

Viestien lukumäärä : 100
Ikä : 22
Paikkakunta : Luumäki
Harrastukset : PSA ja mopilu... Siis sähläystä.
Registration date : 08.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  topi- lähetetty La Toukokuu 30, 2009 10:19 am

derbistä kurit poikkee ja isompi suutin
avatar
topi-

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 20.01.2009

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Ohjeita viritykseen

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa